Umiejętności
Walka
Leczenie
Bronie
Czas
Na blogu istnieją dwa różne formy punktacyjne dla postaci. Pierwszą z nich są Punkty Doświadczenia (PD), które będą omawiane w poniższej zakładce i Półboskie Umiejętności (PU), które do wglądu dostępne są w zakładce „Półbogowie i Umiejętności”.
Skupmy się na pierwszych, Punktach Doświadczenia, które służą przybliżonej ocenie zdolności postaci i które mają wpływ na ewentualny przebieg walki czy misji.
Punkty Doświadczenia zdobywa się za liczbę słów w opowiadaniach. Przyjmuje się, że 300 słów (minimum na blogu) to 3 PD, 400 — 4 PD itd. Wszystkie Punkty Doświadczenia można następnie dodać do danej umiejętności, aby zwiększyć jej poziom. Należy jednak mieć na uwadze to, że każda z umiejętności ma swoje maksimum punktów. Dla statystyk głównych (od siły do charyzmy) max. wynosi 550 PD, zaś dla kategorii umiejętności max. wynosi 60 PD.
Zacznijmy od tego, że każda z umiejętności głównych i fizycznych będzie służyła za modyfikator w rzucie kostką d20. Modyfikatory będą prezentować się tak w zależności od liczby Punktów Doświadczenia w danej umiejętności:
Mechanika leczenia jest, bądź co bądź, o wiele mniej skomplikowana. Opiera się ona głównie na poziomie medycznym medyka. Na podstawie poziomu medycznego można dowiedzieć się, co postać będzie w stanie zrobić rannemu:
Pilum większe (dwumetrowy oszczep) [Wymaga: siła 10 PD, fechtunek 10 PD] {Dostępne: głównie cesarskie złoto, rzadziej niebiański spiż}
▸ hasta (włócznia) [Wymaga: siła 30 PD, fechtunek 10 PD] {Dostępne: głównie cesarskie złoto, rzadziej niebiański spiż}
▸ spatha (długi miecz) [Wymaga: siła 30 PD, fechtunek 10 PD, broń dwuręczna ciężka 10 PD] {Dostępne: głównie cesarskie złoto, rzadziej niebiański spiż}
▸ pika (broń drzewcowa, sięgająca nawet pięć metrów) [Wymaga: siła 30 PD, fechtunek 10 PD]
▸ szable (podwójne miecze do walk turniejowych) [Wymaga: siła 30 PD, fechtunek 10 PD, walka dwuręczna ciężka 10 PD]
▸ dory (grecka włócznia) [Wymaga: siła 10 PD, fechtunek 10 PD]
▸ sarissa (grecka włócznia o długości 4-7 metrów) [Wymaga: siła 30 PD, fechtunek 30 PD]
▸ labrys (grecki topór o podwójnym ostrzu) [Wymaga: siła 60 PD, broń dwuręczna 60 PD]
Smells Like Teen Half-Blood nie ma określonego roku rozgrywki.
Czemu?
Przede wszystkim dlatego, że postarzenia i czas trwania pór roku są u nas skrócone w stosunku do realnego czasu tak, aby wątki i wydarzenia nie trwały w nieskończoność. W ten sposób zakładamy, że rok akcji na blogu jest mniej-więcej zbliżony do obecnego realnego czasu, ale wspominanie dokładnej daty w bieżących wątkach jest niedopuszczalne. Nie zabraniamy jednak wplatywania w opowiadania obecnie trwających sporów na świecie, trendów itp.
Drugim powodem braku określonego czasu akcji są same serie Ricka Riordana. Riordan jest aktywnym pisarzem i nie opuścił swoich uniwersów. Oznacza to, że mogą powstawać kolejne książki z udziałem półbogów. Jesteśmy otwarci na ewentualne zmiany na potrzeby nowości w seriach i wprowadzić je do bloga. Gdyby akcja działa się 10 lat po, dajmy na to, „Apollo i Boskie Próby”, a Riordan wydałby nową książkę rok po ostatniej serii, gdzie zaszłyby znaczące zmiany (np. któryś z obozów zostałby doszczętnie zniszczony), zbieżność z książkami nie miałaby sensu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz